Oznámení pobytu klienta mimo zařízení a odhlašování stravy
Za předem oznámený pobyt mimo zařízení se považuje oznámení ústní, písemné nebo telefonické.
Odjezd klienta musí být nahlášen 48 hodin předem, aby vznikl nárok na vratku. Výjimkou je hospitalizace, která se vždy považuje za předem oznámený pobyt mimo zařízení.
Oznámení pobytu klienta mimo zařízení přebírá vedoucí ošetřovatelského úseku nebo všeobecná sestra ve směně.
Nebude-li klient předem odhlášen ze stravy, nenáleží mu vratka za dny pobytu mimo zařízení (výjimkou je hospitalizace).
Vrátí-li se klient dříve do zařízení, popř. odjíždí-li později než bylo nahlášeno, musí si stravu zajistit sám.
V případě celodenní nepřítomnosti obdrží klient, nejpozději do 10 pracovních dnů po posledním dni kalendářního měsíce za, který má být úhrada vrácena, vratku ve výši:
20 % úhrady z ubytování,
100 % z hodnoty potravin a 50 % režijních nákladů na přípravu stravy,
poměrnou část příspěvku na péči (vratka z příspěvku na péči se nevyplácí v případě hospitalizace ve zdravotnickém zařízení a pobytu klientů mimo zařízení s doprovodem zaměstnanců).
Vratky jsou vypláceny pouze za celé dny pobytu mimo zařízení.
Neodebraná strava při změně počtu klientů (hospitalizace, včas neodhlášená strava – nenáleží vratka) je vydávána jako přídavky klientům.